astăzi, 15:21 Autor: Alex Ciutacu

În ultimul an, un grup de advertiseri de la Google au avut acces la un nou instrument puternic prin care au putut urmări dacă reclamele publicate online au dus la vânzări în locaţiile retailerilor din Statele Unite, potrivit Bloomberg.

Pentru ca acest instrument să se poate forma, Google a încheiat un parteneriat cu Mastercard prin care a obţinut acces la o serie de tranzacţii.

Publicaţia americană scrie însă că mulţi dintre cei două miliarde de clienţi Mastercard nu sunt conştienţi de acest aranjament, deoarece companiile nu au anunţat niciodată public.

Google, parte din Alphabet, şi Mastercard, au încheiat acest aranjament după câţiva ani de negocieri, potrivit celor patru surse citate de Bloomberg, trei dintre care au luat parte la negociere.

Acest parteneriat a oferit gigantului Google posibilitatea unică de a măsura consumul din retail, în legătură directă cu businessul de advertising, un segment pe care Google a încercat să îl îmbunătăţească în ultimii ani, în lupta cu jucători precum Amazon.

Însă înţelegerea, despre care nu s-a mai scris în trecut, ar putea ridica întrebări cu privire la gestionarea datelor şi la accesul pe care îl au jucătorii mari precum Google la datele oamenilor.

„Oamenii nu se aşteaptă ca ceea ce cumpără fizic în magazin să fie legat de ceea ce cumpără online”, spune Christine Bannan, consilier al grupului Electronic Privacy Information Center.

Google a plătit milioane de dolari către Mastercard pentru aceste date, potrivit a două dintre cele patru surse citate de Bloomberg, iar companiile chiar au discutat posibilitatea de a împărţi o parte din veniturile din reclame. Un purtător de cuvânt al Google a transmis că nu are niciun parteneriat prin care să împartă veniturile cu nicio companie.

Un purtător de cuvânt al Google a refuzat să comenteze cu privire la parteneriatul cu Mastercard însă a adresat subiectul instrumentului. „Înainte să lansăm acest produs beta anul trecut, am construit o tehnologie nouă de criptare care opreşte atât Google cât şi partenerii noştri din a vedea informaţii personale de identificare ale utilizatorilor”, a transmis compania.

Seth Eisen, purtător de cuvânt al Mastercard, a refuzat de asemenea să comenteze referitor la subiectul Google. Însă acesta a spus că Mastercard împărtăşeşte trendurile de tranzacţii cu comercianţii şi furnizorii lor de servicii pentru a-i ajuta să măsoare „eficacitatea campaniilor de advertising”.

Informaţiile, printre care se numără volume de vânzări şi dimensiunea medie a cumpărăturilor, sunt împărtăşite doar cu permisiunea comercianţilor, adaugă Eisen. „Nicio tranzacţie individuală sau date personale nu sunt furnizate”, declară acesta.

Sursa articol zf.ro

Alte Articole Interesante