Companiile şi liderii în afaceri se află în faţa unor profunde schimbări ale capitalului uman, care se aşteaptă ca întreprinderile să îmbine tot mai mult rolul economic cu cel social, constată sondajul Deloitte „Global Human Capital Trends 2018” (Tendinţe Globale în domeniul Capitalului Uman).

Deloitte: Angajaţii vor mai multă implicare socială din partea companiilor

Deloitte: Angajaţii vor mai multă implicare socială din partea…

Factorii acestei schimbări sunt cerinţa angajaţilor ca organizaţia să aibă un rol social mai puternic, necesitatea unei conduceri simfonice a organizaţiei bazate pe colaborare, avansul noilor tehnologii care elimină unele dintre locurile de muncă tradiţionale, dar creează altele, precum şi apariţia unor modele diferite de carieră tot mai puţin dependente de angajatori.

Doar 18% dintre respondenţi spun că impactul companiei asupra societăţii este o prioritate majoră în strategia organizaţiei; doar 42% spun că organizaţiile lor sunt formate în principal din angajaţi salariaţi şi estimează că dependenţa de contractanţi, lucrători independenţi şi alte forme de colaborare va creşte dramatic în următorii ani, în vreme ce numai 16% au stabilit politici pentru a gestiona această varietate de tipuri de lucrători.

„Tendinţele din zona capitalului uman arată o schimbare de paradigmă: trecerea de la mediul de afaceri tradiţional orientat doar spre zona economică către unul orientat să creeze impact în societate ca ansamblu prin intermediul unui nou tip de întreprindere, respectiv întreprinderea socială (social enterprise). Asta înseamnă că organizaţiile nu mai sunt evaluate doar pentru performanţa lor financiară şi impactul lor direct în economie, ci în funcţie de impactul lor asupra mediului în care operează şi a membrilor lor, deci asupra societăţii în general. În ultimul timp, pe fondul pierderii încrederii în liderii politici, oamenii au început să considere că mediul de afaceri privat este motorul schimbării în societate. De aceea organizaţiile trebuie să fie receptive la toate vocile societăţii şi să investească în ecosistemul social mai larg, să devină modele de responsabilitate socială. Companiile trebuie să insufle propriilor angajati sentimentul de scop colectiv, de misiune superioară, pentru că în joc se află reputaţia şi, în cele din urmă, succesul sau eşecul lor”, afirmă Raluca Bontaş, partener global employer services, Deloitte România.

85% dintre cei intervievaţi consideră necesară o conducere simfonică, un nou model de leadership care presupune un nivel fără precedent de colaborare interdisciplinară şi o viziune comună a executivilor dintr-o organizaţie. Pentru a face acest lucru, directorii executivi joacă împreună ca o echipă, conducând, de asemenea, propriile echipe, toate în armonie.

Sondajul din 2018 a inclus răspunsurile a peste 11.000 de directori executivi şi de resurse umane la nivel global, fiind cel mai amplu studiu de acest fel realizat de Deloitte.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate. Patru din cinci companii prezente în topul Fortune Global 500® sunt clienţi Deloitte.

Sursa articol businessmagazin.ro

Alte Articole Interesante