Ce se întâmplă la Volkswagen. Cine blochează construirea unei noi fabrici în Europa de Est

Ce se întâmplă la Volkswagen. Cine blochează construirea unei noi fabrici în Europa de Est

Reprezentanții angajaților VW au respins construirea unei noi fabrici în estul Europei sau în Turcia. Aceștia doresc folosirea mai eficientă a unităților de producție deja existente, scrie DW.


În loc de a construi noi capacități de producție în estul Europei, concernul ar trebui să se folosească mai bine de fabricile disponibile, care ar fi capabile să producă mai mult.


Consiliul de supraveghere ar dori să-l sprijine pe președintele concernului Herbert Diess în planurile acestuia de reorganizare a VW.


„Nu se poate să avem pagube de miliarde și nimeni să nu fie tras la răspundere“, a spus el în legătură cu eșecul trecerii la noile norme privind consumul și emisiile nocive, eșec care a costat anul trecut VW cel puțin un miliard de euro.


Supărarea sindicaliștilor a plecat de la planurile de a reorganiza fabrica VW de la Emden, care ar urma să se concentreze pe producția de automobile electrice. Mutarea va genera o întreagă rocadă în lanțul de producție VW în Europa.


Producția modelului Passat la Emden ar urma să fie mutată la o fabrică Skoda din Cehia. Skoda are nevoie de noi capacități de producție, care ar urma să fie realizate prin construirea unei noi fabrrici. „Skoda are nevoie de noi capacități de producție, acest lucru nu poate fi contestat“, a declarat un purtător de cuvânt al VW.


Managementul VW este în favoarea construirii unei noi fabrici pentru a evita viitoarele dificultăți de producție de la Skoda. Volkswagen are în vedere 10 posibile locuri de construire a noii fabrici în Serbia, Bulgaria, România și Turcia. VW a calculat costuri de 1,3 miliarde de euro pentru noua fabrică. Statul în care va fi amplasată noua fabrică va oferi ajutoare de peste 100 de milioane de euro.


Dar consiliul angajaților susține că redotarea unei fabrici deja existente, pentru noile obiective de producție, ar costa doar 200 de milioane de euro. Reprezentanții angajaților spun că decizia de ridicare a unei noi uzine ar fi o continuare a greșelilor de conducere la VW. Deja concernul ar avea destule probleme de producție cu modelele din prezent: ar exista masive dificultăți cu partea electronică la noul Golf, care ar urma să fie produs din a doua jumătate a anului la Wolfsburg.


De aceea, cam 80.000 de automobile nu ar putea fi construite, ceea ce ar duce la o pagubă de 400 de milioane de euro. Din cauza unor probleme similare, producția noului Passat la Emden a fost deja amânată cu jumătate de an. La Bratislava va fi stopată producția modelului de mici dimensiuni Up, fără să existe un înlocuitor pentru acesta.